Rebranding Royal Spelt
Datum : 15 September 2022 Door Richard
Onderdeel van de rebranding waar ik mee bezig ben voor Royal Spelt was de restyling van het logo. Branding is het complete idee van een doelgroep over jouw merk en dat beperkt zich natuurlijk niet alleen tot een logo. Rebranding is kort door de bocht meestal het vernieuwen van de naam en het beeld van een merk dat al een tijdje meeloopt.
Doel van branding.
Het ultieme doel van branding is om het merk in het leven van een consument te krijgen door o.a. beeldmateriaal, reputatie, symboliek en acties met je merknaam in verband te brengen. Bijvoorbeeld als je denkt aan een uitermate gebruiksvriendelijke maar ook zeer mooie en degelijke laptop denk je aan Apple.
Work hard, be kind,
and start building your brand.
Amazing things will happen...
Richard Woltz
- 1. Royal Spelt moet staan voor biologisch, duurzaam en gezond.
- 2. Hun produkt is bereid met Spelt, het beste ecograan.
- 3. Bij Royal Spelt, moet men nu direct gaan denken aan bio & veggie snacks.
- 4. Unieke produkten: lekkerder, gezonder én puur natuur, da's Royal Spelt.
Om deze waarden duidelijker te krijgen heb ik het logo "groen" gemaakt. De speltaren zijn wat prominenter, de kleur is helderder en de tekst is beter leesbaar, het geheel is hiermee frisser en daardoor veel herkenbaarder geworden. Het nieuwe responsive logo is daarmee nu tegelijkertijd het kwaliteitszegel van Royal Spelt's produkten geworden.


